Kā jauniešu biedrība SOLIS nokļuva Islandē?
Māra Bitāne no jauniešu biedrības piedalījās Aktīvo iedzīvotāju fonds (AIF) organizētajā pieredzes izpētes braucienā septembrī uz Islandi kopā ar vēl 17 nevalstiskajām organizācijām no Latvijas, lai gūtu priekšstatu par ne-projektu ieņēmumu gūšanas veidiem Islandes NVO sektorā.
Esam ļoti priecīgi, ka no 280 NVO pārstāvju pieteikumiem esam to 36 personu skaitā, kurus AIF izvēlējās dalībai kādā no abiem plānotajiem braucieniem.
Kādas Islandes organizācijas mēs apmeklējām un kādus secinājumus guvām?
Apmeklētās organizācijas:
- brīvprātīgo glābēju dienesta centrālais birojs Reikjavīkā Slysavarnafélagið Landsbjörg
- brīvprātīgo glābēju dienesta Landsbjorg vienība Salfosā
- Sarkanais krusts
- Women Counceling un Cilvēktiesību centrs
- Telemārketinga uzņēmums TAKK
- Kvīru tiesību organizācija 78
10 atziņas par pieredzes vizīti Islandē:
Islandē ir augsts uzticības līmenis NVO sektoram, tāpēc nav problēmu telefoniski nodot kartes vai bankas datus organizācijai vai telemārketinga uzņēmumam.
Lielāko daļu ieņēmumu dod ilgtermiņa ziedotāji, kuri ziedo ik mēnesi vidēji 10-20 euro.
Apmēram 50% Islandes sabiedrības ziedo NVO sektoram, jo jūtas iesaistīti kādā sabiedriskā aktivitātē un ja ne citādi, tad vismaz šādā veidā atbalsta sev nozīmīgus mērķus.
Ziedojumi tiek uztverti kā sabiedrības līdzdalības elements – svarīgi panākt apziņu, ka ar ziedojumu cilvēks veicina vietējās kopienas attīstību vai kādas sabiedrības daļas dzīves kvalitātes uzlabošanu.
Ikviena organizācija iepazīstina ar savu darbu arī bērnus un jauniešus, dodoties uz izglītības iestādēm, universitātēm, sporta namiem, lai bērnos radītu izpratni par sabiedrisko darbu, kopienas mērķiem un labumu sabiedrībai.
Būtiski ir uzturēt atgriezenisko saiti ar ziedotājiem, stāstot par paveikto ar epastu, sociālo tīklu, zvanu vai SMS palīdzību.
Nedrīkst aizmirst par stāstniecību, lai uzturētu dzīvu saikni ar atbalstītājiem, biedriem un pārējo sabiedrības daļu. Par savu darbu un organizāciju ir jāstāsta emocionāli, patiesi un regulāri.
Jāizveido spēcīgs organizācijas zīmols, vienots komunikācijas stils un vīzija, lai paaugstinātu uzticamības līmeni un veicinātu sabiedrības vēlmi atbalstīt organizācijas darbu.
Ir svarīgi dažādot ienākumu gūšanas veidus, kā arī ieguldīt savas organizācijas komandā, lai uzturētu vēlmi turpināt darboties par spīti grūtībām – tie var būt kopīgi komandas saliedēšanas pasākumi, suvenīri, pateicība, iespēja izmantot organizācijas tehniku, apmācības tikai biedriem, kopīga atpūta utml.
Lai panāktu vēlamo, vienmēr būs jāiegulda laika, finanšu vai enerģijas resursi. Ziedojumu kampaņu veikšanā labāk piesaistīt profesionāļus.
Paldies Aktīvo iedzīvotāju fondam par noderīgo pieredzi un profesionālo attieksmi visa brauciena laikā!
Guvām priekšstatu, kā organizēt NVO darbu, lai pēc iespējas efektīgāk veidotu un uzturētu saikni ar sabiedrību un atbalstītājiem. Esam arī gandarīti par iepazīšanos ar citām NVO Latvijā, un ar dažām no tām nākotnē varētu izveidoties vērtīga sadarbība!
Vairāk par Aktīvo iedzīvotāju fonda piedāvātajām iespējām uzzini mājaslapā!