KĀRŠU SPĒLE “SAMeklē pāri”

Sagādā jautrību sev, ģimenei un draugiem ar biedrības “SOLIS” izstrādāto kāršu spēli “SAMeklē pāri”! Tā ir dinamiska un ātra galda spēle, kas trenē koncentrēšanos un reakciju.

“SAMeklē pāri” ir lieliska dāvana un Kokneses suvenīrs, jo tās noformējumā izmantota senās Hanzas pilsētas Kokneses simbolika – Sama tēls un viduslaiku elementi.

Kāršu spēle sevī ietver 5 spēles veidus. Spēles būtība ir atrast divus vienādus simbolus divās kārtīs. Spēlē ir 55 kārtis un uz katras no tām ir 8 dažādi simboli. Katram kāršu pārim būs tikai viens simbols, kurš atkārtosies, un tavs uzdevums ir atrast vienādos. Simboliem var atšķirties izmēri, bet tie būs vienādi pēc krāsas.

“SAMeklē pāri” paredzēta 2 – 6 spēlētājiem no 6 gadu vecuma.

Spēli vari izmēģināt Kokneses bibliotēkā, 1905.gada ielā 7, Koknesē.

SPĒLE “SAMeklē pāri” PIEEJAMA:

  • Aizkraukles novada un Kokneses tūrisma informācijas centrā, 1905.gada ielā 7, Koknesē;
  • rakstot uz biedribasolis@inbox.lv vai zvanot pa mob. +371 22 592 602.

Spēles autore: mūsu Ieva Ūtēna biedrības īstenotajā projektā “SOLIS PAGĀTNĒ”.

Lejupielādē spēles noteikumus!

SPĒLES NOTEIKUMI

Visās mini spēlēs spēlētāji spēlē vienlaicīgi. Neatkarīgi no mini spēles, ko spēlēsiet, spēles mērķis ir būt pirmajam spēlētājam, kurš atrod kāršu pārī vienādos simbolus un tos nosauc. Ja simbolus nosauc divi spēlētāji, tad uzvar tas, kurš pirmais uzlika vai pacēla kārti.

Spēle #1 TORNIS
  1. Katram spēlētājam tiek izdalīta 1 aizklāta kārts. Pārējās kārtis atklātā veidā ir novietotas kavā pa vidu spēlētājiem.
  2. Visi spēlētāji vienlaicīgi apgriež savu kārti un pēc iespējas ātrāk sameklē vienādos simbolus ar vidū novietoto kārti. Atrasto simbolu skaļi nosauc un paņem kārti sev, uzliekot to virsū savējai. Kārtis nemaina vietām un nejauc. Spēle beidzas, kad beidzas kārtis kavā.
  3. Spēlē uzvar tas spēlētājs, kurš ir sakrājis pēc iespējas vairāk kārtis. To nosaka, katram spēlētājam saskaitot savas kārtis.
Spēle #2 AKA
  1. Atklāti novietojiet 1 kārti galda vidū. Pārējās kārtis izdaliet spēlētājiem, tās tur aizklātas. Spēles sākumā visi spēlētāji apgriež savas kāršu kavas un meklē vienādos simbolus savā un vidū esošajā kārtī. Nosauc vienādo simbolu un liek virsū savu kārti, tādā veidā ir jauna centra kārts un simbolu meklēšana sākas no jauna.
  2. Spēles mērķis ir pirmajam atbrīvoties no savām kārtīm. Tas, kurš to izdara, kļūst par uzvarētāju.
Spēle #3 KARSTAIS KARTUPELIS
  1. Spēlei ir vismaz 5 vai vairāki raundi.
  2. Katram spēlētājam tiek izdalīta 1 aizklāta kārts. Pārējās noliek malā.
  3. Visi spēlētāji vienlaicīgi atklāj kārtis, turot tās plaukstā, un meklē vienādos simbolus starp savu un cita spēlētāja kārti. Kad tas ir atrasts, nosauc simbolu un pārvieto savu kārti tā spēlētāja saujā, ar kuru simbols sakrīt.
  4. Ja tev ir vairāk par 2 kārtīm, simbolus meklē no augšējās atklātās kārts. Kad simbols atrasts, atdod visas savas kārtis tam spēlētājam, ar kuru simboli sakrīt.
  5. Raunda mērķis ir tikt vaļā no savām kārtīm. Raunds beidzas, kad visas kārtis ir atdotas vienam spēlētājam. Zaudētājs novieto kārtis sev priekšā un sākas jauns raunds.
  6. Spēlē uzvar tas spēlētājs, kuram pēc noteikta skaita raundu ir vismazāk kāršu priekšā.

Spēle #4 SAINDĒTĀ DĀVANA
  1. Katram spēlētājam tiek aizklātā veidā iedalīta viena kārts. Atlikušās kārtis tiek novietotas atklātā kavā galda vidū.
  2. Spēles mērķis ir paturēt pēc iespējas mazāk kāršu.
  3. Visi spēlētāji vienlaicīgi atklāj savas kārtis un cenšas ieraudzīt vienādus simbolus  uz centra kārts un kādas no pretinieku kārtīm. Kad vienādie simboli atrasti, tad to nosauc un pārvieto centra kārti uz tā spēlētāja kārts, ar kuru simboli bija vienādi. Šī ir “Saindētā dāvana”, jo iedāvini pretiniekam kārti, kuru viņš nevēlas.
  4. Spēle turpinās līdz centra kavā beidzas kārtis.
  5. Spēles uzvarētājs ir spēlētājs ar vismazāko kāršu skaitu.
Spēle #5 TRĪNĪŠI
  1. Izvieto 9 kārtis tā, ka katrā rindā un kolonnā ir pa trim kārtīm.
  2. Spēlētājiem ir jāatrod vienādi simboli uz trim kārtīm. Kas tas izdarīts, spēlētājs paņem visas 3 kārtis un to vietā izliek jaunas.
  3. Spēle beidzas, kad nav vairs 9 kāršu, ko izvietot, vai trīs vienādu simbolu.
  4. Spēles mērķis ir sakrāt pēc iespējas vairāk kāršu. Uzvar spēlētājs ar vislielāko kāršu skaitu.

Spēle izgatavota projekta “SOLIS PAGĀTNĒ”, Nr.2024.LV/NVOF/MIC/104/18 ietvaros un to finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par spēles saturu atbild jauniešu biedrība “SOLIS”.

Foto: Māra Bitāne, Ieva Ūtēna

Leave a Comment

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *